Reklama
Reklama

Możesz jeść bez obaw. To mięso ma minimalny poziom cholesterolu

Mając wysoki cholesterol, wydaje się, że najprostszą drogą do obniżenia go jest zrezygnowanie z mięsa. Wiele osób jednak ceni sobie ten składnik diety i nie chce go całkowicie eliminować. Dzisiaj udowodnimy wam, że nie jest to konieczne. Te mięsa mają wyjątkowo niski poziom cholesterolu.

Za wysokie wartości cholesterolu we krwi negatywnie wpływają na organizm człowieka. Nieodpowiednia dieta może prowadzić do rozwoju chorób układu krążenia. Z tego powodu tak ważne jest, żeby zadbać o zmianę nawyków żywieniowych. W tym celu nie jest konieczne eliminowanie konkretnych produktów, jak np. mięso. Zamiast tego postaw na bardziej świadomy i mniej tłusty wybór.

Jedz mięso z królika, a wysoki cholesterol zacznie spadać

Mięso z królika, choć jest niepopularne i rzadko wykorzystywane w kuchni, to uznaje się je za jedno z najzdrowszych mięs. Zawartość tłuszczu w nim jest wyjątkowo niska. Na 100 g tego rodzaju mięsa przypada zaledwie 2,7 g tłuszczu i od 35 do 40 mg cholesterolu. W takiej ilości produktu będzie za to ponad 22 g białka.

Tym samym mięso królika sprawdzi się w diecie osób, które chcą obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Duża ilość białka zapewni sytość na długie godziny, a tym samym dodatkowo wesprze zrzucanie zbędnych kilogramów.

Poza tym mięso z królika jest bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Zawiera dużo witamin m.in. witaminę A, witaminę B12, B6, B2, B5, B1. Uzupełni też braki biotyny.

Po te mięsa też sięgnij na diecie niskocholesterolowej

Wybór mięs, które możemy jeść, mając wysoki cholesterol, jest szerszy niż jedynie mięso z królika. Bez wyrzutów sumienia i obaw na obiad możesz sięgnąć po pierś z kurczaka. 100 g tego mięsa zawiera 3,6 g tłuszczu i 85 mg cholesterolu. Taka ilość dostarcza nawet 31 g cennego białka.

Jeszcze mniej tłuszczu zawierają polędwiczki wieprzowe. Na 100 g tego rodzaju mięsa przypada zaledwie 3,5 g tłuszczu. Zawartość cholesterolu to za to 73 mg/100 g. Taka porcja ma około 26 g białka.

Indyk jest kolejnym dobrem wyborem, gdy przechodzimy na dietę niskocholesterolową. 100 g indyka zawiera 7 g tłuszczu, 109 mg cholesterolu oraz 29 g białka.

Każde z tych mięs ma uniwersalny smak, co pozwoli na przyrządzenie ich na wiele różnych sposobów. Warto jednak zwrócić uwagę, aby nie tylko mięso miało niską zawartość tłuszczu. Znaczenie ma też to, jakich dodatków użyjemy i jaką metodą przygotujemy danie. Najlepiej sprawdzi się pieczenie, które nie wymaga użycia dużych ilości oleju. Całość dopełnij dodatkiem świeżych warzyw, aby stworzyć pełnowartościowy i zdrowy obiad.

Źródło: Smaker.pl

Zobacz też:

Jak schudnąć w 2 tygodnie? Takie produkty pozwolą ci zrzucić oponkę

Greczynki dodają do kawy nietypowy składnik. Twierdzą, że nie ma lepszego napoju na odchudzanie

Śniadanie dla cukrzyków. Owsianka, sałatka, pasta na kanapki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mięso | dieta